K&N vapaavirtaussuodatin – Ympäristön eduksi, mutta miten?
Yleisesti ottaen jokainen markkinoilla oleva tuote haluaa olla nykypäivänä vihreä. K&N-ilmansuodatinta ei ole kehitetty vihreitä arvoja ajatellen, vaan puhtaasti tavoitteena saada lisää tehoa ja suorituskykyä pidempään kuin paperi-ilmansuodattimella.
Kun ensimmäiset K&N-ilmansuodattimet kehitettiin 1967, eivät Ken ja Norm
(K&N) Yhdysvalloista osanneet aavistaa kuinka mullistavan tuotteen he kehittivät, myös ympäristön eduksi!
Ken ja Norm keksivät käyttää aavikko kilpailuissa öljyttyä puuvillaa suodatusmateriaalina paperin sijaan. Paperinen suodatin kun monesti tukkiutui hyvin nopeasti ja kilpailu voitiin joutua jopa keskeyttämäänkin sen vuoksi.
Hyvin nopeasti muut huomasivat ylivoimaisen tuotteen ja halusivat saada sen myös itselleen. Tästä alkoi K&N:n historia, joka ei suinkaan ole kasvanut näihin mittoihin myymällä suodattimia pelkästään moottoriurheilun pariin.
Palataanpa ensimmäiseen lauseeseen. Aloitimme vihreillä arvoilla, joten nyt kaivamme faktat esiin. Nykypäivänä voit ostaa lähes minkä tahansa tuotteen myös vihreämpiä arvoja silmällä pitäen. Missä siis menee raja mikä tuote on vihreän arvonsa ansainnut ja mikä ei? Onko vihreämpää käyttää ajoneuvossa polttimoita joiden elinikä on pidempi? Vai riittääkö nykyään että käyttää vihreää pipoa?
Kun ajattelemme asiaa ilmansuodattimien kannalta, valmistaa kymmenet tehtaat maailmassa paperisia ilmansuodattimia kuluttaen huiman määrän planeettamme puuvaroja, siis hitaasti uusiutuvia luonnonvaroja.
Esimerkkinä tästä, yksi suurimpia paperisia ilmansuodattimia valmistava yritys mainostaa toimittavansa 1.6 miljoonaa paperista ilmansuodatinta joka päivä!
K&N käyttää materiaalinaan hyvin nopeasti uusiutuvaa luonnonvaraa, puuvillaa, jonka muut edut ovat sen poikkeuksellisen hyvä ilman virtaavuus ja äärimmäisen tarkka suodatuskyky.
Öljyttynä puuvilla kykenee sitomaan lian paremmin kuin paperinen suodatin ja pitämään ilmanvirtaavuuden parempana pidempään ja tehokkaampana.
Polttomoottori on kuin suuri ilmapumppu, joka polttaa ilman ja polttoaineen seosta. Mitä enemmän ilmaa moottorilla on poltettavanaan, sitä enemmän tehoa se voi tuottaa. Hyvin hengittävä moottori reagoi kaasupolkimeen nopeammin ja moottori tarjoaa paremman suorituskyvyn sekä nautinnollisemman ajettavuuden.
Ekologisesti tärkeimmät pointit tulevat tässä: Moottorin tehokkaalle toiminnalle oleellista on, että moottorin hengitys on esteetöntä ja vapaata. Jos moottori joutuu tekemään työtä saadakseen ilmaa suodattimen läpi, polttoaineen kulutus kasvaa. Tästä syystä paperisia ilmansuodattimia suositellaan vaihdettavaksi melko tiheästi.
K&N-ilmansuodattimella annetaan moottorille mahdollisuus työskennellä tehokkaasti, jolloin polttoaineen kulutus tippuu lähes poikkeuksetta 5-10%. K&N:n puuvillainen versio suodattimesta on pestävä.
Se huolletaan pääsääntöisesti 80 000km:n / vuoden välein ja sen lisäksi sille on myönnetty MILJOONAN MAILIN TAKUU! K&N-suodatin on siis ajoneuvon elinikäinen ilmansuodatin ja näin jokaisella on mahdollisuus kantaa oma kortensa kekoon ympäristö asioissa.
Useat kuljetusalan yrittäjät, taksiautoilijat ja muut ammattiautoilijat ovatkin valinneet suodattimekseen K&N:n, eikä suotta!
Eibach kehittää ja muut kopioivat – B12 Pro-Kit ja Sportline madallissarjat sekä Pro-Spacer raidevälinlevikepalat nyt saatavilla!
Nyt on saavutettu ajonautinnon uusi taso kun kaksi maailman parasta auton-alustasarjojen valmistajaa löi voimansa yhteen! Siitä syntyi menestystuotteet Eibach B12 Pro-KIT (madaltaa 20-40mm) ja Eibach B12 Sportline (madaltaa 40-55mm) joista voit valita haluatko autoosi Pro-kitin hillittyä tyylikkyyttä vai Sportlinen agressiivistä ja urheilullista ulkonäköä.
Molemmat sarjat sisältää paksumäntäiset ja ns. mono-tube/upside-down tekniikalla valmistetut Bilstein Sport iskunvaimentimet sekä Eibach madallusjouset. Tästä ei autosi ajettavuus enään parane! Siis valitse paras, valitse Eibach B12!
Nyt saatavilla myös uutuustuotteena VAG konsernin autoihin (VW, Audi, Seat, Skoda) merkki- ja mallikohtaiset Eibach Pro-Spacer keskittävät raidevälinlevikepalat pultijaot 5×100 ja 5×112 keskireikä 57,1. VW Pro-Spacer sarjoja valmistetaan leveyksillä 5-20mm. Sarjojen hinnat ovat erittäin kilpailukykyiset.
Kaikki Eibach Pro-Spacer ovat TUV hyväksyttyjä. Ota yhteyttä ja kysy lisää!